Čo brzdí vaše chudnutie? Zaručené rady, ako konečne schudnúť ... zdravo!

Štatistiky hovoria o tom, že chudnutie patrí medzi najčastejšie predsavzatia do nového roka. Platí to aj u vás? Držíme vám palce a veríme, že ste sa do toho pustili poctivo. Aj napriek všetkej vynaloženej snahe sa môže stať, že vám kilá dole len tak nepôjdu, alebo sa proces chudnutia v nejakom bode spomalí, ba dokonca až zastaví. Pripravili sme pre vás tento článok, aby ste sa mohli vyhnúť častým neúspechom pri chudnutí. A hlavne nezabúdajte na to najdôležitejšie - trpezlivosť a motivácia je veľká časť úspechu!

Povedzme si to na rovinu - chudnutie nie je nič jednoduché a vyžaduje od človeka veľa usilovnosti a zanietenia pre prekonávanie prekážok. Medzi tie najčastejšie patrí strata motivácie pri prvom neúspechu a skoro to vzdávajú aj tí, ktorí dúfali v zázračne rýchly proces, o ktorom im povedali fantastické články. Potom sa začína stále od začiatku, alebo sa tento boj v ľudskej mysli utvrdí ako dopredu prehratý. Aká škoda! Veľakrát vás mohlo od správnej cesty deliť len pár krokov...

hubnuti new3

Dostať sa zozačiatku na spomínanú správnu cestu znamená prijať fakt, že od tejto chvíle vám končí stereotyp, na ktorý ste boli zvyknutí. Máme pre vás skvelú správu - približne po mesiaci sa vaše výstupy z komfortnej zóny stanú rutinou. Úspešne nasmerovať vás môže aj odborník na chudnutie, ale počítajte s tým, že aj ten najskúsenejší profík nemá prečítané vaše telo a jeho procesy na 100 %. A tak vyzývame - staňte sa pre seba tým najlepším odborníkom! 

Pomalý metabolizmus ako hlavný strojca neúspechu

Existuje mnoho faktorov, ktoré ovplyvňujú váš metabolizmus. Bolo by naivné myslieť si, že za tým stojí len vek. Zlá aj dobrá správa je, že ručnú brzdu svojmu metabolizmu často zaťahuje do vysokej polohy sami. Čo sa vlastne pod pojmom metabolizmus skrýva? Ide o látkovú a energetickú výmenu, ktorá zahŕňa všetky biochemické procesy v tele a určuje, ako dobre spracovávate živiny. Rýchlosť metabolizmu je ovplyvnená mnohými faktormi. Medzi najčastejšie negatívne vplyvy patria nevhodné diéty, hladovky a celkovo nepravidelná strava. Veľkú úlohu hrá tiež množstvo svalovej hmoty a celková fyzická aktivita. Preto bývajú práve športovci tými, ktorým rýchly metabolizmus najčastejšie závidíme. Ale nezabudnime aj na ďalšie dôležité faktory. Trpíte ochorením štítnej žľazy a vaše hormóny sú v nerovnováhe? Práve ste objavili ďalší možnú príčinu spomalenia svojho metabolizmu.

Ale ako metabolizmus zrýchliť? Skúste začať napríklad pravidelnými raňajkami. Áno, je to také jednoduché! Raňajkami naštartujete svoj organizmus, ktorý bude rýchlejšie spaľovať. Ak by ste raňajky vynechali, váš metabolizmus sa môže spomaliť až dvojnásobne. Nič nepokazíte ani tým, ak vaša strava začne byť bohatá na bielkoviny, najmä tie živočíšne, ako je mäso, mlieko alebo vajíčka. A pretože sme spomenuli svalovú hmotu, začnite pravidelne cvičiť. Uvidíte, že tieto zásahy do vašej životosprávy urobia divy. Pridajte ešte dostatočný spánok, pravidelný pohyb i odpočinok, a garantujeme, že sa váš metabolizmus určite zrýchli.

A čoho sa pri snahe zrýchliť metabolizmus rozhodne zbaviť? Prestaňte nakupovať a jesť biele pečivo, obmedzte používanie bielej múky, zabudnite na vyprážané jedlá a obmedzte alkohol.

hubnuti new

Drastické diéty sú kontraproduktívne

Prestať pravidelne jesť a znížiť príjem kalórií na úplné minimum síce prináša rýchlosť vytúženého chudnutia, ale verte, že ste sa práve rozbehli hlavou proti múru. Žiadne telo takýto režim dlho nevydrží a bude zúfalo ukladať každú prijatú kalóriu na horšie časy, pretože ho naučíte, že jediné, čo ho pri vašom spôsobe života čaká, je hladovanie. Aký bude výsledok? Organizmus začne ukladať maximum z toho minima, ktoré mu dodáte. Pripravte sa ale aj na stratu energie, podráždenosť a ďalšie prejavy toho, že vaše telo trpí

Dlhodobý stres a oslabené telo s chudnutím nejdú dohromady

Všimli ste si niekedy, že vás stres núti k jedlu? To nie je nič neobvyklé. Stres je vyčerpávajúcou záležitosťou. Čo je náplasťou na vyčerpanosť? Jedlo. Preto sa snažte obmedziť všetky stresové faktory, ktoré na vás môžu v každodennom živote pôsobiť. Telo, ktoré nie je zaťažené stresom, sa oveľa ľahšie dostáva do regeneračnej fázy dôležitej pre celkovú rovnováhu. Ak vás čaká náročné obdobie, zvážte, či proces chudnutia neposuniete na pokojnejšie časy. 

hubnutí new4

Nevyužívate doplnky stravy, ktoré môžu proces urýchliť a zefektívniť

Existujú cesty, ako výsledky urýchliť a akonáhle ich skombinujete s už tak fungujúcim plánom, môžu nastať divy. Na trhu sú doplnky stravy, ktorých účinky sú potvrdené mnohými vedeckými štúdiami. Nemyslite si ale, že môže fungovať len suplementácia. Cieľom je všetko správne skombinovať - ​​stravu, pohyb, cvičenie, starostlivosť o seba a užívanie suplementov. Skvelý je zelený čaj a  Garcinia kambodžská. Garcinia obshauje látky, ktoré dokážu blokovať tráviaci enzým, kvôli ktorému sa sacharidy premieňajú na tuky, dochádza taktiež k potlačeniu nadpriemernej chuti do jedla, a to zvýšením hladiny serotonínu - hormónu, ktorého nedostatok je z veľkej časti zodpovedný za naše prejedanie. Možno ešte účinnejší je Glukomanán, pektínový polysacharid, ktorého hojné množstvo by ste našli v hľuze zmijovca indického, rastliny známej tiež pod ľudovým názvom diablov jazyk. Má schopnosť absorpcie vody, vďaka čomu dokáže pocitovo naplniť žalúdok a navodiť pocit sýtosti. Hodí sa hlavne ak ste boli zvyknutí stále niečo jesť, alebo sa dokonca prejedať. Aj kajenské korenie má vďaka alkaloidu kapsaicínu, ktorý tvorí jeho pálivú zložku, priaznivé účinky na kontrolu telesnej hmotnosti.

Vyskúšať môžete tiež:

Máte jasný cieľ?

Na záver niečo k zamysleniu. Povedali ste si, že chcete proste len schudnúť alebo ste si dali jasný cieľ o koľko kg, či ako by vaša vysnívaná postava mala vyzerať? Ako sa hovorí, cesta je cieľ. Je skvelé mať predstavu, kam sa chcete dostať, ale pre udržanie motivácie odporúčame dávať si aj krátkodobé ciele, ktoré sú ľahko splniteľné. Ujasnite si, prečo všetko robíte a napíšte si všetko na papier. Mať všetko pred očami vám pomôže na vašej ceste a podporí celkovú sebakontrolu. Ku splneným cieľom si môžete pridávať postupne hviezdičky, nech pred sebou máte neustále dôkaz, akí ste dobrí.

Držíme palce!